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CVS 07/08/2005

Posted: 08 Aug 2005, 02:00
by Malkavien

Code: Select all

- Bugfix : Correct name color on pvp server (based on Etaew code)
- Add : Two new albion quests
- Add : Craft task
- Add : hastener npc
- Add : /Faction list to get list of all faction with id
- change : move some custom npc to a new folder name GameObjects/customNPC in core because 
will need it in keep system wich is in core
- Add: GiveMoney and GainedRealmPoints event (Etaew request)
- Add: one new albion quest
- Add: improove and go ahead in hookpoint system
- change : change all packet of keep hookpoint thanks to tiv decode 
(so much thanks to him to help me and explain what i do not understand in it ;)
TODO : make smoe guard class and siege weapon for all hookpoint system
- Add: 4 new Albion quests
- Bugfix: Can't use potion in combat
- Add: Two new Albion quests
- Bugfix: Correct interact and give item distance
- Bugfix: Stable master npc correctly fire receive item event
- Bugfix: Quest npc no longer say they does not want the item when they take it
- Add: Two new albion quests
- Changed: hastable in crafting manadger to static array
- Add : GamePlayer.createItemOnTheGround function because done a lot of time in code
- BugFix : owner of item on ground in crafting code
- Change : some little improovement in packet handling system
- BugFix : small mistake in size of packet handling
- Changed: Refacoring advanced crafting skill
- Bugfix: Delve info for spellcraft gems and alchemy tinctures
- Bugfix: Reactive effect on shield only proc again player
- Bugfix: Charge effect can be used only if the item is equiped
- Bugfix: Charge effect reuse timer only use when last effect correctly start
- Remove: BonuType field from ItemTemplate
- Add : Potions support
- Bugfix: Second crafting skill give only point on secondary skill
- Bugfix: When you inventory is full crafted items are created on the ground
- Remove: Salvage dialog reponse
- Changed: Correct some craft formula
- Changed: Second part of the crafting system refactoring (player side mainly)
(Nota: Shard owners need to reset fields CraftingPrimarySkill and SerializedCraftingSkills
in the DOLCharacters table to enable craft)
- Add: '/makeleader' command
- Changed: '/disband' can be used with player name or target
- BugFix: exception in useskill
- Changed: QC not used on insta spell
- BugFix: remove player from LFG on quit
- Changed: showing LFG leaders
- Changed: showing LFG player Region for 1.76+
- Changed: items stack in inventory on pickup
- Changed: show opening style in style tooltips
- Changed: 'mob info' show max speed
- Changed: skills not sending any bonuses in Variouse packet
- Changed: hybridskills sending in few packets for 174+ if packet length > 1000
- Changed: '/range' command to look more like on live servers
- Add: clientside LOS check
- Add: KeepInfo for 173+
- Add: Warmap
Une fois de plus : Rachetez vos matières premières pour crafter, et de refaire vos macros !

Les personnes ayant récemment rejoint les spellcrafteurs et alchimistes peuvent avoir un probleme.
Allez parler a votre entraineur, si il ne vous reconnait pas, alors envoyez moi un MP, avec le nom de votre perso, et une heure a laquelle vous ne serez pas en jeu.

Une fois de plus, merci a Doulbousiouf pour le système de Craft et sa base qui nous a servi de "base" :)

Merci a Yanopski, pour son aide.
Merci à tous les autres que j'ai oublié.

Merci.

Posted: 08 Aug 2005, 02:02
by Trevors
simpa ^^

Posted: 08 Aug 2005, 02:02
by Lucina
Merci Malka :)

Posted: 08 Aug 2005, 02:08
by Redman
vi merki

Posted: 08 Aug 2005, 02:12
by Thorgor
Jaijai comme on dit, quelques trucs très pratiques dans le lot :)

Posted: 08 Aug 2005, 02:37
by JeannotLapin
Du neuf pour le craft on retestera ça surtout si les potions fonctonnent vraiment.
Il est noté aussi quetes pour alb mais je suppose non implementé ici ?

Quoiqu'il en soit GG

Amicalement

Posted: 08 Aug 2005, 02:56
by drogmar
merci bien. :)

Posted: 08 Aug 2005, 02:59
by Uzah
GG !
Vraiment de la balle à lire ce qu'il y a dedans : ))))

Posted: 08 Aug 2005, 03:02
by BPWarrior
cool :lol:
vait ptet pouvoir recrafter moi

Posted: 08 Aug 2005, 05:54
by Uzah
Quelques observations sur ce qui a changé :

- les armes et boucliers craftés fonctionnent et ont repris leur skin normal : )) (je les ai pas tous passés en revue mais de ce que j'ai pu voir)

- la fenêtre du salvage a bien disparu par contre, l'issue est toujours la même => échec (idem pour /repair)

- certains items de métallurgie ne peuvent pas être revendus (repris à 0 pièces de cuivre). Le salvage sur ces items bug (le salvage marque réussit mais l'objet reste dans l'inventaire, et ça bloque l'inventaire avec un message "invalid item"). Déco/reco fait disparaître l'objet en question et résout le problème.

- les objets magiques des marchands ne peuvent plus être achetés (Embleme, Midgard, Hibernia, pas pu aller a Krondon mais j'imagine de même) => message : "not enough inventory space to buy that".

- les palefrenier ne bouffent plus tout ce qu'on leur donne (thanx :p) mais ça vaut aussi pour les tickets de transport => on fait bien le trajet à cheval mais çà ne consomme pas le ticket, il reste dans l'inventaire.

- les probas de succès du craft semblent fortement diminuées, j'ai raté 8 craft d'affilée sur du vert (pas de bol, mais bon, ça ne devrait arriver statistiquement que 1x/100 000 000), il y a peut-être un pb à ce niveau. Idem, beaucoup de miss sur du craft de gris.

Voilà, je mettrai à jour si je vois d'autres choses :wink:
Et encore GG et merci pour le craft qui est opérationnel maintenant !!

Posted: 08 Aug 2005, 09:27
by Ellion
ravo et merci :D

Posted: 08 Aug 2005, 09:29
by Synehan
Bravo pour la mise a jour :)

Posted: 08 Aug 2005, 09:50
by Kiryu
- Add: '/makeleader' command
Héhé pas mal ^^

Posted: 08 Aug 2005, 10:11
by youngboy
A sa s'est cool merci pour cette mise à jour :D

Posted: 08 Aug 2005, 10:15
by upuri
Merci pour la maj. :)